HVAD ER SMS MARKETING ?

SMS marketing er dit nye markedsføringstiltag!

SMS marketing dækker over alle former for markedsføring, hvor der udsendes en SMS. Det kan f.eks. være SMS konkurrencer, SMS Påmindelser, SMS Kundeklubber, Links, afstemninger, kuponer mm.

SMS marketing spiller godt sammen med andre former for markedsføring!

SMS marketing skal ikke erstatte dine nuværende markedsføringstiltag, tværtimod! SMS marketing skal ses som et supplement.
SMS markedsføring, markedsføring i TV og på de sociale medier, samt printmedier komplimenterer hinanden rigtig godt.
Der kan virkelig opnås gode resultater, når når flere former for markedsføring spiller sammen. Et eksempel på det kan f.eks. være at gøre brug af SMS links, så forbrugeren kan få yderligere information om din virksomhed, produkter eller service.

Stort set alle, unge som gamle ejer i dag en mobiltelefon.
Over 4.5 milliarder på verdensplan!
-Og de er tilgængelige på den næsten 24/7!

Nye og massevis af muligheder!

SMS marketing giver dig/jer helt nye muligheder for at markedsføre din virksomhed, dine produkter, services og ydelser.

I dag bruger folk deres mobil til meget mere, end bare at ringe og skrive. Mobilen bliver brugt til at surfe på internettet, til betalinger og overførsler, kalender, lydbog, bærbar musikafspiller, til køb af billetter, dagligdagsvarer m.m., du har derfor massevis af muligheder, for at skabe en effektiv, og ikke mindst vedkommende markedsføring via mobilen. Med SMS marketing er du ikke afhængig af, at dine kunder/potentielle kunder befinder sig på et bestemt sted, på et bestemt tidspunkt.
Da dine kunder/potentielle kunder helt selv vælger, hvilke virksomheder og produkter de ønsker at interagere med på deres mobiler, er der generelt en væsentlig mere positiv stemning, overfor den markedsføring forbrugeren udsættes for via mobilen, frem for det forbrugeren møder i printmedier, TV og på de sociale medier, såsom facebook hvor folk konstant kan se div. reklameannoncer.

Målrettet markedsføring!

Med SMS marketing er det nemt at lave målrettet og personlig markedsføring, og dermed bliver det også nemmere at ændre dine potentielle kunders købs- og forbrugeradfærd.

Gode odds

Undersøgelser viser at de som surfer på internettet via deres mobil, er langt mere tilbøjelig til, at gøre det du gerne vil have dem till. Altså er der med SMS marketing, meget stor chance for at dine kunder/potentielle kunder klikker på dit link, eller responderer på det, som du har sendt til dem i en SMS.

SMS marketing er indsamling af mobiltelefonnumre

Udnyt dine muligheder til fulde, men overhold markedsføringslovgivningen og kontakt folk pr. SMS med måde.

Fact

De fleste internet brugere kender til bagsiden af medaljen, når det kommer til e-mail markedsføring. En propfyldt indbakke med reklamer fra 10 forskellige virksomheder er drænende for mange mennesker, og resultatet heraf er som oftest, at mailen ikke engang bliver åbnet og læst. Af den grund vil mange, derfor helst holde deres mobiltelefoner reklamefri. Det er derfor generelt nemmere, at få en persons e-mailadresse end personens mobiltelefonnummer.

Lovgivning

Når dine kunder/potentielle kunder introduceres for SMS marketing, er det væsentligt, at de ved, hvad de vil komme til at modtage fra dig på SMS.
Det er derfor vigtigt, at informere dem om følgende:
En lovning på at de tilbud I sender ud til kunden på SMS, er unikke og ikke tilbud, som kunden også kan støde på, på f.eks. jeres facebook side.
Ligeledes hyppigheden på påmindelser, invitationer og lignende på SMS.

Det kan måske virke lidt underligt, når der er tale om markedsføring der skal føre til et salg, men det er ved lov. at modtageren har en synlig mulighed for at slippe, for at modtage flere SMS fra dig.

 

Der en en række punkter, som du skal overholde, når du begynder en SMS kampagne.

  1. Samtykke. Du skal have samtykke fra en person, inden du kan sende ham/hende, enhver form for markedsføringsmaterialer på SMS.
  2. Omkostninger. Du skal gøre modtageren opmærksom på enhver form for afgift for kunden. Også selvom prisen “kun” er normal SMS takst.
  3. Afmeld. Du skal inkludere i dine udsendte SMS kampagner, hvordan modtageren afmelder sig tjenesten igen.