GODE SMS TIPS

Anbefalelsesværdig læsning!

Udnyt de mange SMS muligheder der følger med i din SMS Marketing pakke og kom langt med din markedsføring.

  • Alle mobiltelefoner kan modtage SMS

  • Undersøgelse viser at 98% af alle SMS læses

  • SMS kræver ikke internetforbindelse

  • SMS overgår andre medier

 

Er du en af dem som ikke har en høj respons på dine udsendte mails? Så skulle du måske prøve med en SMS næste gang ;o) (Bare en gang imellem).
Undersøgelser viser at SMS, har en langt højere respons end f.eks. nyhedsbreve pr. mail.

 

Send en SMS med dit budskab og se resultater

Sender du en sms, venter modtageren ikke til dagen efter, med at åbne din besked. Dit budskab ryger direkte i lommen på modtageren!
Så snart din sms kommer frem, hører modtageren den velkendte ”bip”-lyd eller en vibration. Lyden/vibrationen udløser en automatisk reaktion hos modtageren, som gør at han/hun tjekker din besked inden for de første 3 minutter efter modtagelse. Fordi lyden af en sms besked typisk er drevet af vane, er det svært at ignorere en SMS.
SMS beskeder har en STOR virkning!
SMS modtages som regel indenfor få sekunder, da de ikke først skal igennem et spamfilter.

Mulighederne er mange – Det samme er fordelene!

Det er nemt og effektivt, at sende dine kunder/medlemmer en SMS i form af her-og-nu tilbud, reminder vedr. arrangementer, særlige opdateringer m.m.
Eller dine medarbejdere.. SMS bliver mere og mere populært for mange typer virksomheder.

Selve budskabet/teksten i en SMS er så kort, at det er dejligt nemt for modtageren at læse og forstå, mens de er på farten.

Undersøgelser har vist at folk fra 80’erne og frem langt hellere vil modtage en SMS fra en virksomhed fremfor en mail.

Alle kan finde ud af at sende en SMS

Du skal hverken være specialist eller grafiker, eller hyre en sådan, for at sende SMS til dine modtagere.
En SMS har samme sikre format på alle mobil telefoner.
Det er nemt, og tager ikke lang tid at sætte beskeden op til udsendelse, uanset om du vælger at sende den afsted med det samme, eller ønsker en forud tidsbestemt SMS.

1 SMS har 160 tegn til rådighed, og kan inkludere emojis. Se mere om hvordan lige her.

Forestil dig at du sælger solcreme, og der er varslet hedebølge den følgende dag… Send en sms til dine kunder med et skarpt tilbud. Inkluderer du samtidig et link til din webshop, hvor modtageren med det samme kan købe varen, er der kort vej fra tanke til handling.
Vi anbefaler at du bruger en URL shortner   når du skal indsætte links i dine SMS. Dette nedsætter dine tegn i SMS beskeden.

SMS Marketing er en effektiv og billig markedsføring.

Bruger du i dag store budgetter på annoncering, så giv dig selv tid til at regne på, om ikke SMS Marketing er noget for dig. Du vil blive overrasket.
Og tilføj så den ekstra dimension, at du med disse værktøjer segmenterer, og rammer målgruppen, præcis hvor de er.
Hvis du ved hvad dine kunder/medlemmer hedder, hvor de bor, hvilke interesser de har osv. kan og skal du bruge disse oplysninger i din markedsføring!
Du kan let flette oplysningerne med ind i dine budskaber – og det virker! Hertil bruger du redskabet navneflet.
Dine kunder/medlemmer har oven i købet tilvalgt, at få kommunikation fra dig, da disse modtagere er dine loyale kunder.
SMS er effektivt, og får du meget for pengene, da det er meget mere omkostningseffektiv, end at anvende det meste andet markedsføringsmateriale. Hertil skal det også nævnes at SMS er et stærkt våben, når du tænker automatisering ind i din markedsføring.

Vi vil lige løfte en lille pegefinger: Husk at træd varsomt, da irrelevante eller uønskede SMS kan skade dig mere, end du tror.
En Sms er stadig et forholdsvist privat kommunikationsmiddel, som mest bliver brugt i kommunikationen til venner eller familie, så være sikker på, at det du sender ud er relevant, og har værdi for dine kunder/medlemmer.
På den måde kan du styrke relationen, i stedet for at skade den.
Hav desuden styr på frekvensen, og at du har tilladelse til at sende sms’er ud.
For mange sms om måneden og uønskede sms, kan hurtigt blive til irritationsmomenter og i værste tilfælde kan det føre til afmeldinger eller spam anmeldelser.
Vær også opmærksom på Markedsføringsloven .
Du skal indhentet tilladelse fra dine kunder til mobil markedsføring!
Og tjek samtidig, hvornår du har fået tilladelsen, da der også er forældelsesfrist hvis du ikke har kommunikeret til dem i en længere periode.

 

lik på billedet for større format

Inspiration til hvad du kan bruge SMS Marketing pakken til

Opret en kunde-/ medlemsklub

Kundeklub/Medlemsklub
Det virker!

Men inden du starter en SMS kundeklub, SMS medlemsklub, SMS service eller hverver nye medlemmer m.v. så spørg dig selv om følgende: Hvad får de ud af at tilmelde sig din SMS kundeklub? Det er vigtigt at du sætter dig ind i, hvordan dine modtagere vil tage imod dit SMS tiltag, og hvad der giver dem værdi, således at de tilmelder sig.

Lur dine konkurrenter af

Det kan være til inspiration for dig, hvis du tilmelder dig andres SMS kundeklubber, SMS services m.v.
Det er en rigtig fin måde at lure dine konkurrenter af på, og dermed få en masse gode ideer og inspiration til din SMS Marketing.

Kundeklub/Medlemsklub
Det virker!

Men inden du starter en SMS kundeklub, SMS medlemsklub, SMS service eller hverver nye medlemmer m.v. så spørg dig selv om følgende: Hvad får de ud af at tilmelde sig din SMS kundeklub? Det er vigtigt at du sætter dig ind i, hvordan dine modtagere vil tage imod dit SMS tiltag, og hvad der giver dem værdi, således at de tilmelder sig.

Hvem er din målgruppe?

Alt efter hvem dine kunder er, og om du har forskellige målgrupper, så kan du lave lister, og udsende målrettede SMS til forskellige kundegrupper. Det kan fx. være alders eller kønsbestemt.
Nogle SMS skal være personlige, andre mere formelle.
Vidste du at du kan tilføje emojis til din SMS ? Klik her.

Stop Spam!

Effektiviteten af en kundeklub er stor, men ikke hvis du konstant udsender SMS til dine kunder. Derfor skal du bruge din sunde fornuft. Udsend max. 1 kampagne hver anden uge. Spammer du dine kunder vil du opleve, at de afmelder sig din kundeklub.

Link til din hjemmeside, Facebook side eller Webshop

Vi anbefaler at du bruger en URL shortner når du skal indsætte links i dine SMS. Dette nedsætter dine tegn i SMS beskeden.

Afmelding

Informer dine kunder/medlemmer om, hvordan de afmelder sig din sms kundeklub, sms service m.v.
I vores Smart-SMS, findes der en sms-funktion, som gør det muligt, at du aldrig udsender SMS beskeder, uden at informere kunden om, hvordan han/hun afmelder sig, fra at modtage flere SMS fra dig. (Spørg vores konsulenter efter et Sub-keyword. Det koster 10 kr. pr. måned. pr. sub-keyword).

Effektivt lokkemiddel

Konkurrencer har en stærk tiltrækningskraft, når det handler om, at få en masse medlemmer til din kundeklub. Udlod eksempelvis en præmie til en værdi af 200 kr., som kunderne kan vinde, hvis de tilmelder sig din kundeklub.
Tilmelding via. liste i butikken, blanket eller via. vores 2-vejs SMS-system.

Send SMS på det helt rigtige tidspunk!

Smart Marketing handler i den grad også om timing. Der er tidspunkter på døgnet, hvor der er størst sandsynlighed, for at dine kunder læser dine SMS, og der er tidspunkter på måneden, hvor dine kunder har flere penge til rådighed. Tænk på lønningsdage, feriepenge, overskydende skat og børnepenge.
Det kan også være, at du kender din kundes fødselsdato ;o)

Tænk over hvornår du udsender dine SMS kampagner. Lad være med at send dine kunder/medlemmer en SMS på tidspunkter, hvor dine beskeder vil forstyrre mere, end den vil gavne. Udsend ikke sms senere end kl. 21 og tidligst kl. 10.

Send en Påmindelse

Det kan være gavnligt, at udsende en påmindelse til dine kunder.
Fx. hvis du har udsendt en sms kampagne med et godt tilbud, som gælder en bestemt dag, så kan det være effektivt at udsende en påmindelses SMS på selve dagen, hvor du påminder kunderne om det aktuelle tilbud.

Generer Leads

Du kan fx. generere leads, ved at give dine potentielle kunder/medlemmer et godt tilbud, de umuligt kan sige nej til.

Med SMS-beskeder gør du det nemt for dem, at benytte dig af dit tilbud.
Du har fx. en plakat udenfor butiksvinduet, hvor tilbuddet står skrevet, samt hvilket ord (keyword) de skal sende til 1272.

Det kan også være en kampagne, du har lavet på din facebook side/gruppe, eller annonce i den lokale avis.
Den potentielle kunde sender en sms med ‘massage’ til 1272, og modtager straks en sms retur med følgende besked: Du har tilmeldt dig vores tilbud om skuldermassage til kun 199kr. + et gavekort på 400kr til behandlinger. Du vil blive ringet op i løbet af en af de kommende dage, hvor vi sammen finder en ledig tid til dig. Vi glæder os meget til at hilse på dig.

Venlig hilsen Massageklinikken Hulla.

Et andet eksempel kan være, hvis du fx. har en hjemmeside, facebook side eller en youtube video som du gerne vil lede dine potentielle kunder/medlemmer hen på, for at give dem yderligere information, om hvad det er, du kan tilbyde dem.
Det kan være du er distributør, i et networks marketing selskab som sælger helseprodukter. Så beder du personen sende en sms med teksten ‘helse’ til 1272, og straks efter modtager personen en sms retur, hvori der kunne stå: ‘Tak for din interesse, klik på linket for yderligere information’. Jeg ringer til dig i løbet af en af de næstkommende dage, for at høre hvad du synes om det.

Linket kan så have videreført den potentielle kunde/medlem til en youtube video, eller din egen hjemmeside.

Smart-sms ;o)

Det smarte er at du samtidig modtager en SMS eller Mail med personens mobil telefon nummer!

Informer om leads til dit salgsteam

Med sms marketing pakken kan du informere dit salgsteam, når en ny potentiel kunde/medlem skal kontaktes.

Det kan fx. være en, som har benyttet sig af din 2-vejs SMS service, via. en formular på din hjemmeside, eller kontaktet jer via. jeres Facebook side eller gruppe.

Har du/din virksomhed en App?

Gør det ligetil for jeres potentielle brugere at downloade jeres app?
Et eksempel kan være at bede jeres potentielle brugere, om at sende en sms med ordet ‘getapp’ til 1272, hvorefter den potentielle bruger straks modtager en sms retur med følgende tekst: Download vores mobil app (indsæt link) og begynd at spar penge på din indkøb allerede idag.

Samtidig får du indsamlet en masse mobilnumre, som du senere hen kan sende markedsføringsbudskaber til.

Giveaways og konkurrencer

SMS-konkurrencer og giveaways er meget populære blandt forbrugerne.

Det er en smart måde at indsamle mobilnumre på potentielle kunder.

Indsaml email adresser

Der er mange grunde til at indsamle email adresser.

Det kan være eksisterende kunder/medlemmer, eller potentielle.
Et eksempel kan være at du står på en messe, hvor det vil give god mening at indsamle email adresser?

Med SMS-beskeder kan de potentielle kunder let sende deres mail- adresser, som f.eks. kan synkroniseres med MailChimp.

Ringer du ofte forgæves?

Ringer du også tit forgæves, og  lægger mange telefonsvarer beskeder, som formentlig aldrig bliver aflyttet?

Så kan du bruge Smart-SMS.

Send dine kunder en SMS, og bed dem ringe direkte til dig.

Alle ser din besked, og de ringer tilbage til dig, når det passer ind i deres kalender.

Har du nogen gange brug for at sende en rykker ud?

At sende en rykker på sms er smart, fordi mobilen er forbrugerens mest personlige genstand.

Undersøgelser viser at en sløv betaler føler, at du kommer meget tæt på, og vedkommende vil være mere tilbøjelig til at betale sit udestående.

Har du brug for at varsle dine kunder/medlemmer?

Benyt SMS-beskeder til at alarmere personer ved fare, driftsforstyrrelser og planlagt vedligehold.

Det kan også være du skal varsle et tilbud, som udløber om 24 timer.
90 % af alle SMS-beskeder er læst inden for 3 minutter!

Har du brug for at informere om forsinkelser?

Informer dine kunder om forsinkelser, og vend en dårlig situation til en god.

Så snart du er klar over forsinkelsen, så send dine kunder en driftsmeddelelse, så de har mulighed, for at ændre på deres planer så de ikke skal sidde og vente.

Folk hader ventetid i forbindelse med forsinkelser.

Breaking news/seneste nyt

Har du brug for at sende dine medlemmer en kort nyheds besked, eller henvise dem til et link, hvor de kan læse et nyhedsbrev?

Det kan også være, at du gerne vil lede dine læsere hen til din blog.

Med SMS-beskeder kan du informere om seneste nyt, og få læserne tilbage til dit medie.
98 % af alle læser dit budskab.
Hvor mange åbnede dit nyhedsbrev på mail sidst?

Bekræftelse og feedback

Det er smart at sende en bookingbekræftelse direkte til dine kunder, så de hurtigt kan tilføje tidspunktet til deres kalender.

Bagefter kan du med fordel spørge kunderne til deres oplevelse, således at du kan forbedre dit produkt og serviceniveau.
Et eksempel herpå kunne være: Tak for din booking. Vi ser frem til at servicere jer.

Mvh. Vivaldi

Intern kommunikation

Det kan være rigtig gavnligt, nemt og enkelt at kunne nå ud til alle medarbejdere i virksomheden.
Det kan være alle mulige former for meddelelser, som du kan sende ud til dine ansatte på SMS.

Fx. ved strømnedbrydelser eller planlagte system nedlukninger ved opdateringer.

Det kan også bruges til indkaldelser til fællessamling eller en hyggelig julehilsen.

Du er altid velkommen til at ringe til vores konsulenter for tip, råd og vejledning. De har mange års erfaring indenfor markedsføring og sidder klar til at hjælpe dig :o)