Hvor mange læser dine udsendte nyhedsbreve?
Måske ved du det, måske ved du det ikke ..
Rigtig mange, der markedsføre sig gennem e-mail, oplever ikke den store respons, og det er desværre også hvad statistikkerne fortæller os! Dermed ikke sagt, at de e-mails som rent faktisk åbnes af modtageren/forbrugeren, ikke fører til et salg. E-mail er en super måde at markedsføre din virksomhed på, hvis altså e-mails’ene bliver åbnet og læst ..!
Statistikkerne viser at 98% af alle SMS læses! Hvor e-mails er nede på 22%
Facebook opdateringer ligger på 12% og Tweets på 29%
Dette blogindlæg er til dig som ..
Gerne vil nå ud til dine kunder/kommende kunder, på en måde som Virker!
SMS er stadig et forholdsvist privat kommunikationsmiddel, som mest bliver brugt i kommunikationen til venner eller familie. Derfor skal man også være sikker på, at det man sender ud til kunderne/klienterne er relevant og har en værdi for dem.
Content !
Hvad nytter det at bruge tid på at lave content, (altså indhold til forbrugeren), hvis ikke forbrugeren læser, hvad det er du skriver til dem? I mange tilfælde opdager forbrugerne ikke engang, at de har modtaget en e-mail fra dig. E-mails drukner så let i mængden.. Dette er desværre hverdag for rigtig mange virksomheder, både store som små.
SMS er den mest træfsikre kanal, hvis du vil sikre dig, at dit budskab rent faktisk kommer ud til forbrugeren.
Vi deler i denne udgave ud af eksempler og smarte taktikker til at løfte dit salg med SMS markedsføring.
SMS er populært !
SMS markedsføring bliver mere og mere populært og undersøgelser har vist, at folk fra 80’erne og frem langt hellere vil modtage en SMS fra en virksomhed fremfor en mail. SMS markedsføring er lige nu og i fremtiden!
Er du også en af dem som ikke har en høj respons på dine udsendte mails? Så skulle du måske prøve med en SMS næste gang ;o) (Bare en gang imellem).
Undersøgelser viser nemlig, at SMS har en langt højere respons end f.eks. nyhedsbreve pr. mail.
SMS markedsføring og SMS kundeklubber er meget mere tilbuds notifikationer fra supermarkeder og påmindelses SMS fra tandlægen.
SMS er en decideret markedsføringskanal til at distribuere indhold.
Med en åbningsrate på svimlende 98% for SMS’er (ifølge flere danske udbydere af SMS tjenester) – til sammenligning får e-mail nyhedsbreve sjældent en åbningsrate på mere end 35 % – hvilket gør SMS markedsføring til den mest effektive metode inden for direkte marketing.
Med andre ord: SMS markedsføring kan være simpel, billigt og hamrende effektivt, hvis du griber det rigtigt an! -Og vi hos Smart-SMS hjælper dig gerne! Vores konsulenter har mange års erfaring inden for markedsføring og sidder klar ved telefonen alle hverdage for at hjælpe vores kunder.
Lad dine udsendte SMS indeholde en kort teaser.
Når du vil sende nyhedsbreve på SMS, anbefaler vi, at du bruger SMS beskeden som er kort teaser, (altså en forsmag på hvad dit nyhedsbrev indeholder. Er teaseren fængende og indeholder kvalitet for forbrugeren så vil han/hun klikker sig videre og læse dit nyhedsbrev/blogindlæg. (Det gør en verden til forskel, hvis dit website er mobilvenligt).
Nøgleordet er kvalitet content. Altså indhold med kvalitet!
Med gennemtænkt og velplanlagt content, kan du med SMS markedsføring opbygge en loyal kundegruppe.
Vi hos Smart-SMS tror på, at hvis content viser sig at være af kvalitet for modtageren/læseren, så vil du opnå succes med din markedsføring! Og det gælder uanset om du også benytter dig af nyhedsbreve på e-mail. Det ene markedsføringsredskab ikke udelukker det andet. Mange af vores kunder har succes ved at benytte sig af en kombination..
De allerfleste siger i dag ‘ja tak’ til at modtage e-mails fra virksomheder. (Det kan være nyhedsbreve).. Men selvom de siger ‘ja tak’, så er det ikke ensbetydende med at de åbner mailen. Ofte drukner den i mængden af andre mails, eller også bliver den ignoreret. Folk siger ofte bare ‘ja tak’, ligesom de pænt tager imod en brochure eller et visitkort, for derefter at smide det i den nærmeste skraldespand.
Det er det samme med mails. (Hvor mange af os har ikke siddet og slettet 100-vis af e-mails som vi ikke engang har gidet at åbne)?
Når folk i dag siger ‘ja tak’ til at modtage promotional content via. SMS, så viser undersøgelser, at de har sagt ‘ja tak’, fordi de er oprigtig interesseret. Folk gider ikke modtage spam på SMS fordi deres mobiltelefon som oftest er en meget privat ejendel.
Det vi prøver at sige her er, at de som bruger SMS som et led i deres markedsføring også oplever, at modtagerne er glade for det de modtager. -Og med en statistik, som viser, at 98% af alle SMS læses understøttes vores kunders oplevelser rigtig fint.
Fremtiden.
Vi kan desværre ikke spå om fremtiden, men lad os se hvad fremtiden viser os om nogle år. Vi tror på SMS, fordi vi fra vores kunder ved, at det bare virker!
Her får du nogle praktiske tips til at komme i gang.
Uanset om dit mål er loyale kunder gennem kundeklubber eller leads, som endnu ikke er kunder, har du brug for at få fyldt kartoteket op med mobilnumre. Det kan du gøre på mange måder (tjek for Tips vores blog indlæg her) – Vigtigst af alt er, at dine kunder selv har bekræftet at de gerne vil modtage beskeder fra dig. Men det har du jo allerede fået dem til at gøre med i din email markedsføring, ikke?
Markedsføringsloven siger nemlig, at man som virksomhed skal have samtykke til at må sende SMS ud til kunderne og det samme gælder for e-mails.
Indsamling af mobilnumre.
Det handler om at være kreativ og ikke mindst aktiv.
Prøv at indsamle mobiltelefonnumre på den old school måde, ved at have en simpel papirblok liggende til formålet i din butik eller showroom eller reklamér for SMS kundeklubben i dit nyhedsbrev. Du kan f.eks. lokke med et tilbud til dem, der tilmelder sig.
Har du en fysisk butik, så kan du bruge kassebonen som reklamesøjle eller opret en webformular på din hjemmeside/webshop.
Så snart dine kunder har givet dig samtykke, kan du begynde at distribuere dit content – direkte til deres SMS indbakke.
Uanset hvordan du indsamler samtykke, gælder det om at vise medlemmerne: ”What’s in it for me!”
Tænk dig om!
Mobilen er med os alle vegne, så du kan i princippet kan du nå din målgruppe på alle tidspunkter af døgnet. Men vi anbefaler og råder dig tænke før du taster.
Når du har fået samtykke til at må sende dine kunder/leads SMS’er, så er det vigtigt at du forstår hvilket privilegium og tillid dine kunder/leads har givet dig. Du må endelig ikke tage det for givet, da, som vi tidligere har nævnt, er mobiltelefonen fortsat en privat ejendom for de allerfleste.
Tænk derfor nøje over, om det du vil sende, har relevans og kan skabe værdi for dine kunder!
Hvis du blot informere om, at du holder åbent som du plejer eller sælger de samme produkter som du gjorde i går, så hold hellere fingrene langt væk fra SEND knappen.
Lyden af en SMS afbryder mere end en e-mail eller en facebook opdatering. Så send kun noget, som fortjener dine kunders opmærksomhed!
Fordelene ved SMS Markedsføring.
Der er masser af fordele ved at bruge SMS som en del af din markedsføring, men den største af fordelene, er den korte reaktionstid fra din sms er sendt til den bipper ind i modtagerens indbakke, hvor den ikke får lov til at ligge uåbnet læng!
90% af alle SMS læses nemlig inden for 3 minutter!
Rigtig godt SMS content sælger nærmest sig selv og kan starte en bølgegang af nye tilmeldinger og øget salg på ganske kort tid.
Netop det blev tilfældet for den amerikanske online kosmetikvirksomhed, Julep, der på blot 24 timer indsamlede 5000 kunder til deres nye SMS kundeklub, “Julep Mobile Insider Club”. Med en give away, som bestod af en rabatkode hvor forbrugerne fik 50% i rabat på en neglelak hvis de tilmeldte sig. Kampagnen blev markedsført via Juleps nyhedsbrev og profiler på de sociale medier og nåede således ud til mere end 140.000 fans. Af de 5000 kunder, der tilmeldte sig kundeklubben, benyttede hele 10,7 % sig af tilbuddet og foretog et køb på Julep’s hjemmeside.
Det indbragte Julep en indtægt på næsten 200.000 $ for bare denne ene kampagne, hvor de inden start gik fra at have en mobiltelefonnummer liste med 0 på til 5000 – på bare 24 timer!
Vi vil vove at sige at SMS markedsføring kan bruges af alle brancher.
Tøj butikker, coaches, brand builders, folk fra Network Marketing branchen, ejendomsmæglere, forsikringsselskaber, restauranter, cafeer, forlystelsesparker, vinhandlere og online butikker bruger SMS markedsføring. Andre virksomheder prøver at udforske nyere mobil-teknologier såsom Snapchat. Men hvilken vej skal du?
SMS markedsføring overrasker ofte, når vores kunder først ser resultaterne. Og kigger vi på de mange brancher som vi befinder os i i dag, så ved vi, at mulighederne er store.
Sidder du lige nu og overvejer markedsføring gennem sms som en mulighed?
Så skriv eller ring til os – og sammen tager vi en snak om dine muligheder.
Vores Blog bliver løbende opdateret med nye indlæg, som indeholder Tips og Tricks, samt al anden anvendelig viden inden for SMS markedsføring.
Vil du gerne modtage en SMS hver gang vi kommer med et nyt blogindlæg?
Så send SMARTSMS TILMELD til 1272 – Det koster alm. SMS takst.
Du kan til enhver tid afmelde dig igen, ved at sende SMARTSMS AFMELD til 1272
Læs tidligere blogindlæg – Tilbage til BLOG