Indsamling af mobilnumre

Dette blogindlæg er til dig som gerne vil sende SMS kampagner til dine kunder.

I denne udgave vil vi dele ud af vores Tips til, hvordan du kommer i gang med SMS markedsføring. Men inden du går I gang, skal du have fat i dine kunders mobilnumre!

Sådan får du fat i dine kunder/medlemmers mobiltelefonnumre!

En ting er at få fat i dine kunder/medlemmers mobilnumre, end anden er, at få deres samtykke til, at måtte sende dem SMS med påmindelser, tilbud, arrangementer osv.
Det lyder måske lidt indviklet nu, men det er det slet ikke!

Måske er du nystartet virksomhed eller du har allerede massevis af kunder, og måske du endda allerede har alle dine kunder på en mailliste. Uanset hvilken position du sidder i, har du valgt, at du nu gerne vil i gang med at sende SMS kampagner ud til dine kunder. Og det er der en god grund til!
Danskerne kigger nemlig på deres mobil 170 millioner gange om dagen, og den viden vil du selvfølgelig udnytte i din markedsføring!

98% AF ALLE SMS LÆSES !
Hvilket er langt højere end E-mails på 22%
Facebook opdateringer på 12%
og Tweets på 29%

Så nu skal du bare have indsamlet dine kunders mobilnumre og få deres samtykke, til at du må kommunikere til dem via. SMS.
Og det kan du gøre sådan:

Indsaml mobilnumre med en SMS kundeklub!

Skal dine kunder kunne tilmelde sig online eller offline? Eller begge steder?

➜ Indsaml og Indhent samtykke online
Har du en hjemmeside, kan du opsætte en tilmeldingsformular, hvor dine kunder krydser af, at de acceptere betingelserne for, at tilmelde sig din SMS kundeklub, eller anden SMS tjeneste. Ud fra afkrydsningsfeltet kan du have en ‘læs betingelserne’, hvor dine kunder kan læse betingelserne, samt hvilke budskaber/informationer de modtager fra dig via. SMS, når de tilmelder sig din SMS kundeklub eller anden SMS tjeneste.
I vores blogindlæg: Lovgivning – det skal du være opmærksom på kan du tyvstjæle et eksempel på en samtykkeerklæring!

➜ Indsaml og Indhent samtykke offline
Opstil et display på disken i din butik, der informerer dine kunder om alle fordelene og hvilke informationer de får, ved at tilmelde sig din SMS Kundeklub eller SMS tjeneste, samt hvordan de tilmelder sig!
Dine kunder tilmelder sig ved, at sende en sms med dine valgte ord (subkeyword) til 1272.
Herefter modtager din kunde en velkomst SMS, som byder kunden varmt velkommen, samt information om hvordan han/hun kan afmelde sig SMS tjenesten igen, såfremt dette skulle ønskes. (Dette kan nemt gøres ved at sende en SMS til 1272).
Da din kunde har tilmeldt sig din SMS kundeklub, via. informationen på disken, hvor det tydeligt fremgår at kunden modtager sms’er fra dig, har kunden nu givet sit samtykke til, at du må sende information til vedkommende via. SMS.

TIP! Når du benytter Smart-SMS, er det muligt at opsætte det således, at du aldrig udsender SMS beskeder, uden at informere dine kunder om, hvordan de kan afmelde sig din SMS kundeklub igen.

Lav en konkurrence

Lav en kampagne med en konkurrence, hvor du oplyser om, at alle der tilmelder sig din SMS kundeklub i butikken eller sender en SMS til 1272 indenfor en given dato, er med i konkurrencen om et gavekort til en værdi af 500 kr., 3 flasker vin, et Oslo Cruise, chokolade, brunch for to, kurophold eller andet. Erfaringer siger, at det behøver ikke være ret dyre præmier som du stille på højkant.
OBS! Husk at oplyse hvornår vinderen udtrækkes, og hvordan vinderen får besked.
VIGTIGT(!) Gør dine kunder opmærksom på, at de ved deltagelse i konkurrencen siger JA TAK til, at blive medlem af din SMS Kundeklub og fremadrettet vil modtage SMS fra dig. Så følger du den danske markedsføringslov!
God skik. Det er en rigtig god ide at informere dine kunder om, hvilke slags ting, det er du vil sende til dem på SMS. Er det gode tilbud, konkurrencer, afstemninger ?

Rabat kampagne

Lav en rabat kampagne, hvor du oplyser om, at alle der oplyser deres mobilnummer inden for en given dato, får rabat i webshoppen og/eller butikken.
Hvis du vælger rabat løsningen, så kan du opsætte det således at alle kunderne, der har oplyst deres mobilnummer eller sendt en SMS til 1272 modtager en SMS, som indeholder en rabatkode.
Rabatkoden kan kunderne så indløse i din webshop eller nede i din butik mod fremvisning af SMS’en.
Med rabat kampagnen giver du kunderne værdi, samtidigt med at du får mulighed for mersalg og dermed øger omsætningen!

Har du dine kunders mailadresser – Lav en Opdatering Kampagne!

For at få dine kunders mobilnumre og samtykke til at må sende dem SMS, kan du lave en ”opdatering kampagne”, som udsendes via dit nyhedsbrev (du har jo allerede kundernes samtykke til at sende dem nyhedsbreve?).
I nyhedsbrevet oplyser du dine kunder om, at virksomheden har fået en ny og gratis SMS service, hvor, hvis de tilmelder sig, vil blive de allerførste som får besked, om gode tilbud og særlige rabatter, invitationer til kundearrangementer osv. Derfor vil du gerne have kunden til at opdatere sine kunde oplysninger med sit mobilnummer.
(Til formålet kan der f.eks. laves en opdaterings formular i MailChimp, som indeholder inputfeltet til mobilnummer). Nu handler det så bare om, at få kunden til at klikke på den knap i nyhedsbrevet, som linker ind til siden, hvorpå kunden kan opdatere sine oplysninger, (herunder deres mobilnummer).

Spil

Spil er enormt populært og kunderne er vilde med at spille på deres mobiler, specielt hvis de kan vinde noget!
Vi kan hos Smart-SMS opsætte en række forskellige spil og quizzer for dig som du kan bruge i ledet på indsamling af mobiltelefonnumre. Se mere under kampagner

TIP! Du kan sagtens bruge Forslaget med Konkurrencen, Rabat kampagnen eller spillet som opdaterings kampagner.

 

Lead generering

Indsamling af mobilnumre via. de sociale medier, TV, radio, trykmedier, på messer og andre steder.
Retur SMS (2-vejs SMS), er en fantastisk tjeneste som rigtig mange bruger, når de skal have genereret leads og have fat i potentielle kunders mobilnumre. Læs om hvordan lige her
Se også vores SMS Marketing Pakke, hvor bl.a. 2-vejs SMS følger gratis med i pakken!

Vi anbefaler, at du tager et kig på vores blog, hvor vi løbende kommer med nye tips og gode råd + facts og anden anvendelig viden til dig! Tilbage til BLOG